HTML

Tanulmány sugárút 9.

Elindultam egy úton. Néha rögösnek, néha simának, aszfaltozottnak tűnik. Remélem hogy sugárút ez, remélem hogy a város szíve felé vezet, ahol jelképes táblára nagy betűkkel az van írva: "Gyermekbarát Oktatási Centrum".

Friss topikok

  • priszcilla: Szia! Én úgy emlékszem hogy Rosenbergről ERIC-en találtam anyagot, de mindenképpen online adatbáz... (2009.05.04. 00:46) OTDK dolgozat I.
  • Csavarhúzós: Sőt tanároknál eleve annak tandíjkedvezmény, aki tanárnak is megy, mert sok a "szabad bölcsész", a... (2008.03.06. 00:01) (Kompetencia)fejlesztés a felsőoktatásban
  • Csavarhúzós: Nem csak az omló vakolatról van szó. Az iskolák informatikai felszereltsége többnyire siralmas. És... (2008.02.09. 09:32) Ki mit tud a digitális táblákról?
  • Vörös Erik: és utólag sem lesz gáz? (2008.01.24. 11:37) Nyilatkozat
  • priszcilla: Akkor megint kiderült, hogy a kérdés lényegét tekintve egyet értünk. :) Szerintem is szükség van a... (2007.12.14. 23:16) Lamperth Mónika és az új magyar abszurditás

Linkblog

2007.04.30. 21:48 priszcilla

Ilyen magasságokba sokan nem merészkedünk

A tenni nem akarás csak kritizálás az éppen azon kevés tulajdonságok egyike, amit nagyon nem bírok a magyar szellemiségben. Annyira jó lenne ha végre ráeszmélnénk, hogy ahhoz, hogy valami változzon, semmi mást csak Tenni kell. De azt már nagyon kellene végre.

Erre tök jó példa: A budapesti tanárok 88 százaléka, a vidékiek 92 százaléka egyáltalán nem is menne külföldön tapasztalatot szerezni. De azért azt mondani tudják, hogy milyen rossz így itthon nekik: A középiskolai tanárok 92 százaléka szerint rosszabb helyzetben van, mint német, osztrák vagy akár olasz kollégája. Egyetlen pedagógus sem ítélte úgy, hogy helyzete, lehetőségei jobbak lennének a korábban csatlakozott országok pedagógusaihoz képest, 2 százalékuk szerint jelentős különbség nincsen, 6 százalékuk nem tud érdemben nyilatkozni a témában.

Rendben, sokan azért nem mennének külföldre, mert éppen kicsik a gyermekeik, mások meg azért, mert az alacsony bérekben látják az ördögöt elásva. Pedig ez nem ilyen egyszerű: külföldi tapasztalattal jobban rálátnának arra, ahogy jobb rendszerek működnek, és elkezdődhetne egy erőteljes lobbi. Bizonyos kérdésekben az igazgató felé (aki maga is szerezhetne külföldi tapasztalatokat), bizonyos kérdésekben pedig a fenntartó felé. Talán akkor fordítva is könnyebb lenne, hiszen abból, ami máshol már működik, könnyű olyat találni, ami átültethető lenne a magyar gyakorlatra is. Csak éppen nem foglalkozik vele senki. Épp a múlt héten halottam, hogy egy külföldi tanulmányút pedagógusok számára egy ny-európai EU-s tagállamba azért nem indulhatott el (2-3 hét lett volna az egész), mert lasszóval nem tudtak összevadászni annyi tanárt, aki elment volna rá. Azért ez már elég siralmas.

Fél ellenpélda, a PDSZ által kezdeményezett tanárok, szülők és a fenntartók bevonásával készülő anyag arról, hogyan lehetne javítani a hazai közoktatás helyzetén. Szuper, hogy megjelennek a különböző nézőpontok, és ezzel gazdagítják a tanulmányt és egymás kompromisszum-képességének fejlődését, de az kár, hogy így a külföldi példa kimarad. Pedig az is fontos hozzávalókat adhatott volna a recepthez.

Saját példával is tudok jönni, nem csak beszélni róla: szerettem volna, ha mi, az Új Generáció oktatási munkacsoportja is több nézőpontból tanulmányozzuk a külföldi oktatási rendszereket, majd a kellő információ birtokában már ebből a perspektívából is rálátva saját rendszerünkre olyan dolgokat is megláthatunk, ami eddig elkerülte a figyelmünket. Éppen ezért kilencen 16 ország oktatási rendszerét vállaltuk hogy nagyító alá vesszük, és további 20 ország is már a várólistán van.

Nem hiába, Simonyi is nemrégiben megmondta: A Föld kellő magasságból és megfelelő rálátással gyönyörűnek és fenségesnek látszik. Jó lenne, ha minél többen igyekeznének látni a látványt, és Tenni is ennek a tudásnak a birtokában. Persze én ezt képletesen értettem!

28 komment

Címkék: külföld föld simonyi rálátás tanulmányút


A bejegyzés trackback címe:

https://tanulmanyut.blog.hu/api/trackback/id/tr9665490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hella5 2007.05.01. 09:11:34

priszcilla:

Kívülről tanulmányozni valamit elég érdekes. Tudod, mindig az a szakértő, aki a másik városból jön.

Miért nem fogadjátok el a rendszeren belülről jövő kritikákat? Csak a rossz szándék vezetheti őket, vagy esetleg a hozzáértés?? Nem lehet, hogy aki benne van valamiben, az esetleg jobban átlátja.

A tanárok nem mennek külföldre:

A tanárok, mert jól érzik magukat gyerekek - serdülők társaságában, általában több gyermekes családanyák. Így elég nehéz külföldön munkát vállalni.

Továbbá próbálj meg úgy kisgyerekek, serdülők között elboldogulni, hogy nem beszéled a szlenget, nem érted a félig kimondott utalásokat. Nem tudsz kapásból reagálni bármire, egy- egy jól elhelyezett félmondattal. 10 percen belül megesznek tízóraira.

Próbálj úgy hatni valakire, hogy nem beszéled tökéletesen a nyelvét, nem ismered a kultúrális hátterét!

Ugye, te soha nem tanítottál? Ha szakértő akarsz lenni, miért nem próbálod meg? Fárasztó? Rosszul fizetik? Macerás? Vagy te is csak kritizálni tudsz? Ugorj bele! Lássuk mit kezdenél egy osztálynyi rossz szociális helyzetű, motiválatlan serdülővel! Menne?

Vagy egyszerűbb tanulmányozgatni, szakértősködni, okoskodni, tanulmányutakra járni, senki által nem használható tanulmányokat irogatni, felesleges továbbképzéseken kávézgatni közpénzen?

Még egy gondolat: a tanár tanév közben nem mehet tanulmányútra, mert akkor az iskolában tanít. Ki tartja addig az óráit, ki foglalkozik az osztályával? A helyettesítés nem igazán megoldható ebben a munkakörben. Ha pedig tényleg komolyan veszi valaki a tanítást, nyárra örül, hogy él, és pihenhet.

Továbbá akkor külföldön sincs tanítás, tehát nem is lenne mit tanulmányozni.


Egyébként a külföldi oktatásban, ha már tanulmányozzátok, van olyan példa, hogy a tanár egy-egy munkanapját levonják a fizetéséből, bár végigdolgozta? Mert nálunk igen.

Ha érdekel, elmesélem hogyan.

Igen, a rálátás gyönyörű ! De gondolom Simonyi ezzel a rálátással nem akarná például átszervezni egy lengyel kisváros útrendszerét. Gondolom, te is érted, hogy ez szintén képletes.

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.01. 10:41:49

Hella, bocs, de szerintem most fölösleges volt vitába szállni: olvasd el még egyszer a postot, és meglátod a nagy részében ugyanazt írtam, amit te.

1. Nemcsak elfogadom/nám a belülről jövő kritikát, hanem egyenes azt gondolom hogy szükségszerű (pl PDSZ javaslata). Ez egy nagyon fontos szelete a tortának! (Nem tudom miért volt az az alaphozzáállásod egyből hogy NEM)

2. Az első érvem az volt, hogy lehet hogy sokan azért nem mennének külföldre mert sokgyerekes családanyák. Szóval ez sem ellenem érv, csak megismételted amit én is írtam. Ugyanakkor azt már én nem hiszem hogy egy 8-10 éves gyereket nem lehetne egy pár hétig az apjára bízni, sokan évekig nevelnek egyedül gyereket. A tanárnak viszont pár hét is tapasztalat lenne. De amúgy szerintem nem lehet a pedagógusok 92 százalékánakának 8 évesnél fiatalabb gyereke, ezt furcsállnám. Itt meg egyáltalán nem arról volt szó, hogy éljen vki külföldön, hanem arról, hogy szerezzen tapasztalatot jobb rendszerekből, és hozza be ide a tanulságokat! (Ha nem azt gondolnám hogy a döntéshozóknak meg meg kell ezt hallgatniuk, akkor az is mindegy lenne nekem, hogy szereznek-e tapasztalatot)

3. Senki által nem használható tanulmányokat nem kell írni, akkor inkább bele sem kell fogni, de aki nem tudja leszűrni értelmesen a konzekvenciákat és megfogalmazni a véleményét az ne is tanítsa, az ne legyen tanár. És attól hogy van olyan 1-2 napos (órás) továbbképzés ami nem használ, nem gondolom hogy arra kell következtetni, hogy soha ne is legyen egy képzés sem a tanárok részére 30 éven keresztül amíg praktizálnak -ugye te sem így gondoltad??

4. Kikérem magamnak, hogy feltételezésekből hosszú távú következtetéseket vonjál le. Ha le akarsz vonni egy következtetést, előbb legyél szíves győződj meg annak az állításnak a tényszerűségéről előbb. Először is, mikor eldöntöttem, hogy döntéshozói oldalról szeretném megközelíteni az oktatást, az volt az első javaslatok egyike amiket megfogadtam, hogy belülről is sok tapasztalatot kell gyűjteni, mert erre szükség van. Szóval mielőbb megvádolsz valamivel, légy szíves és járj utána, vagy egyszerűen csak kérdezz meg. Fárasztó, rosszul fizetik és macerás, de szükségem van ezekre a tapasztalatokra is, és már bocs, de szerintem van ennek szép oldala is. Egyébként meg a munkacsoport tagjai közül is a legtöbben vagy már most tanítanak középiskolában, vagy még végzik a tanárképzést. Azt gondolom hogy ez így van jól.

Szóval szerintem félreértetted a postom. Lehet hogy én nem fogalmaztam egyértelműen. Az volt a lényege, hogy NEMCSAK belülről kell információt gyűjteni, hanem a tanárok is nyugodtan elrugaszkodhatnának és egy magasabb perspektívából mindjárt könnyebb lenne meglátni a szépséget is, és levonni a HASZNÁLHATÓ következtetéseket, amikből pedig igenis meg lehet írni egy-két HASZNÁLHATÓ tanulmányt és azt elő is lehetne terjeszteni. Mert azt gondolom a belső információra IS és a távlatira IS szükség van.

Egyébként változatlanul azt gondolom, le kellene ülni beszélgetni, mert nem mindent kérdeznék meg tőled blogban, viszont kíváncsi vagyok és reagálni is szeretnék. Kérlek írj e-mailt, én már régen megtettem.

hella5 2007.05.01. 12:18:27

Hogy tudnék utánajárni ki tanít és ki nem?

Igazad van felül is kell tudni emelkedni, ha láttál használható tanulmányt, add meg a címét, szívesen átnézném.

Igen, vannak használható képzések, de sok a rossz.

Válaszoltam.

hella5 2007.05.02. 08:33:50

Priszcilla, utánanéztem, ahogy javasoltad. Azért ha jól értem, nem főállású tanár vagy, önkormányzati iskolában.

Ha kérdezni szeretnél, mint tapasztaltabbtól, nyugodtan tedd meg. Ha akarod, irok egy újabb bejegyzést, ahhoz többen is csatlakozhattok.

A legfőbb érvemre sem reagáltál, miszerint azért nem mennek a tanárok külföldre, mert nem beszélnek olyan magas szinten idegen nyelvet.

Van ismerősöm, aki külföldön tanít. Öt éve élt már az adott országban, mire vállalkozni mert rá.

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.02. 10:13:05

Hella,

1.: Megint nem azt mondtam hogy főállású tanár vagyok, azt mondtam, amint meg lesz a képesítésem, fogok tanítani, senki sem mondta hogy nem akarok, és azt sem, hogy félek tőle, hogy azt gondolnám, hogy tanítási tapasztalat nélkül a legjobb az oktatás szervezésében dolgozni. Ilyet ugyanis nem mondtam, sőt, az ellenkezőjét: hogy kell bizonyos tapasztalat. (Egyébként meg tanítok, de valóban nem főállásban középiskolában egyelőre)

2.: Nem szégyellem, hogy nem vagyok 40-50 éves. El tudom ismerni ha valamihez nem értek, vagy nincsen valamiben tapasztalatom, és igenis kíváncsi vagyok a tieidre. Félreértés ne essék: a tieidre IS. Várom a postod :)

3.: Nem gondoltam hogy az a legfőbb érv, hogy azért nem mennek a tanárok tapasztalatot szerezni, mert nincs tapasztalatuk. Gondoltam ez nem érv, erre ezért nem reagáltam. Egy tanár már ne haragudj, de tudjon olyan szinten kommunikálni legalább egy idegen nyelven, hogy megértsék külföldön amit mond és legyen anynira erős, hogy két hétig kibírja ha nem érti az összes szlenget. Ha meg nem tud egy nyelvet sem ilyen fokon beszélni, akkor meg legyen neki az az első hogy megtanulja, mert azért ez ma már szégyen. Minden diploma megszerzéséhez minimum kettő középfokú nyelvvizsga kell ma már. Aki egyet sem beszél középfokon, az ne dicsekedjen ezzel, és ez pláne nem mentség. Mellesleg ki mondta hogy tanítania kellene külföldön? Nem minden tanulmányút a tanításról szól.

És az utolsóra meg azért nem válaszolok, mert az hogy volt egy rokonom, aki ezt és ezt tette, a világon semmit sem bizonyít. Nekem meg lehetett másmilyen ismerősöm. Ez habitus kérdése: van aki bevállalja, van aki meg fél tőle. Na és akkor?

Várom akkor a tapasztalatokat :) És légy szíves a következő kommentedben ha nem muszáj, akkor még mielőtt vitába szállnál, nézd meg, hogy biztosan az ellenkezőjét állítom-e annak amit írnál. Megértem ha vannak sérelmeid, de akkor mondd azt, és ne vetítsd rám ha egy mód van rá. Én nem indulok háborúba ellened :)

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.02. 10:27:28

Ja, igen, még valami: annak örülnék nagyon, ha arról is írnál, hogy szerinted hogyan lehetne a legjobban megszervezni jelen erőforrások birtokában azt, hogy az egyes oktatási rendszerek (direkt általánosítok, de beszélhetsz a szakképzésről is) sokkal hatékonyabban, jobban működjenek mint most. Te hogyan csinálnád (akár John Emese akár más helyében)?

hella5 2007.05.02. 18:16:02

Nem indultam semmiféle hadjáratra.
Sérelmek nincsenek bennem, én a váltást, ami már többször megtörtént a pályám során, új lehetőségként élem meg. Már most is vannak ötleteim.

De itt nem rólam van szó, hanem kb. 8000 gyerekről és egy működö rendszer ellehetetlenítéséről.


A tanításodról csak azért tettem említést, mert más magántanítvánnyal foglalkozni és más iskolai osztállyal. Egyik sem könnyebb vagy nehezebb, egyszerűen más.

De ha a döntéshozatalba akarsz bekapcsolódni, muszáj magát az iskolarendszert ismerni belülről. Magánsuliban szerzett tapasztalat nem használható az önkormányzati rendszerben.

A külföldön való tanítást szerintem nem lehet egy-két középfokú nyelvvizsgával bevállalni, de ne ezen rágódjunk.
Serdülők között tényleg "életveszélyes" nem beszélni a szlenget, nem ismerni a szubkultúrájukat, de lépjünk tovább, nem ez a fő kérdés. Van, aki még magyarul sem ért a gyerekek nyelvén, nem is fogják komolyan venni.

Az én tapasztalatom egyféle tapasztalat, nyilván van másféle is. Akár az enyémnek ellentmondó is lehet.

Én nem vállalkoznék a teljes átszervezésre, mert nem érzem magam kellően tapasztaltnak hozzá.

Ez pedig J.E-vel összehasonlítva valóban habitus kérdése. A túlzott önbizalom és túl pozitív énkép is személyiségprobléma, de ezt te úgy is tudod:))))
Azért lássuk be, nulla tapasztalattal belenyúlni egy rendszerbe.......Megvalósíthatósági tanulmány nélkül!!!!

Egyébként honnan az alapfeltevés, hogy a jelenlegi rendszer nem hatékony?
Nem hatékonysági probléma van vele, hanem pénzt szeretnének kivonni belőle.

Mi az etalon? Mihez képest kell hatékonynak lennie? Mi a mérőszáma? Mikor nevezhetnénk hatékonynak? Vannak mutatók, amelyeknek meg kéne felelnie????
És ha vannak, ki állítottal fel ezeket a mutatókat? Az iskolaigazgatókkal miért nem közölték előre, hogy milyen mutatószámoknak kell megfelelniük?????

A hatékonyságról még annyit: ha heti 22 órában teljes osztályokat tanítasz és kis óraszámú tantárgyaid vannak (het 2-3 órásak), akkor 28 fő átlaglétszámmal egy évben kb. 230 -250 tanulót tanítasz folyamatosan. Ennyi nevet kell tudnod. Ennyi gyereket kéne megismerned, differenciáltan oktatnod és objektívan értékelned. Ha valaki ennél hatékonyabb, jelentkezzen!


Hamarosan irom a postot.

hella5 2007.05.02. 18:31:33

Priszcilla!!!


Te is magányos harcos vagy? Hol vannak a többiek az oktatási csoportból???

egyszrűen én 2007.05.02. 20:50:51

(Egy megjegyzés kívülről.)
Az elmélet és a gyakorlat között a következő különbség van: Aki tanulmányozza, tervezgeti, vizsgálja és döntéseket hoz, az nincs benne. Aki pedig nyakig benne van, annak nincs ideje vizsgálódni, mert épp végzi a dolgát. Pedig tudná, hogy mit kellene tenni, hiszen belülről látja.

hella5 2007.05.02. 20:57:07

egyszerűen én:

Akkor ez most pro vagy kontra?

Lehet döntést hozni mindenféle gyakorlati ismeret nélkül?

egyszerűen én 2007.05.02. 21:13:15

A dolog úgy néz ki, hogy lehet. Ezt a részt a folyamatban elfelejtettük átvenni. Vagy nem úgy látod?

hella5 2007.05.02. 22:05:27

egyszerűen én :

Lehet, csak nem lenne szabad.

És hol voltak az előírt hatástanulmányok?

Nem készültek el vagy elvesztek a fiók mélyén döntés előtt?

bősz boszi 2007.05.03. 10:38:31

a külföldi tanulmányutakkal kapcsolatban...
sokféle példát láttam már különböző iskolákban:
-volt olyan, ahol nemhogy tanulmányútra, de egy-két napra sem engedtek el tanárokat-merthogy akkor helyettesíteni kell, és az pénz. ez szerintem nagyon gyakori.
-volt olyan, ahol direkt ösztönözték volna, hogy utazzanak, de a kollégák ódzkodtak, ahogy mondod -nem tudom, milyen okból, nem láttam bele.
-volt olyan, ahol pár év tanítás után "pihenésképp" egy éves tanulmányútra lehetett menni, és mentek is a kollégák.
szóval, sok múlik a tanárokon, de a vezetésen is, hogy hogyan állnak hozzá a képzésekhez.

a továbbképzésekről...lehet köztük jót találni, de hallani rémtörténeteket is: pl. hogy a képzés vezetője kiad kitöltendő teszteket, amit a kollégáknak kell -saját órájuk terhére- kitöltetni a diákokkal és ez nem az ő fejlődésüket szolgálja, hanem része lesz majd a tisztelt továbbképző doktorijának. na köszi, puszi. :-/

a nyelvtanulásról...
hát, ugye sok kolléga még nem úgy kapta a diplomáját, hogy feltétel volt a nyelvtudás. vagy épp oroszt tanult, az meg a kutyának se kell manapság.
namost aki munka mellett negyvenévesen képes elsajátítani egy nyelvet legalább középfokú szinten, azelőtt én megemelem a kalapomat. pedig akaratban nincs hiány, látom, hogy hogy küzdenek vele -sajnos nem sok sikerrel. :-/

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.04. 09:29:11

Bősz boszi:

Érdekes amit mondasz, erre nem is gondoltam, de valóban, biztos sok helyen akadálya az igazgató a tanulmányutaknak ott, ahol a tanárok mennének. Hát ez elég szörnyű, mert mint minden ez is a pénzről szól, nem a minőségről.

Gondolom, hogy vannak elég rossz továbbképzések is, mint ahogy nálunk az egyetemen is rengeteg olyan óra van pszichológiából, amiből sokat aztán nem lehet profitálni. Meg nem egy ilyen egy-két napos továbbképzésen vettem már részt, amiből sok volt olyan, aminek azon kívül hogy jó a társaság, semmi értelme nem volt. De azért szerintem nem a továbbképzések renszerével van a baj, hanem ha már van, akkor azzal, aki tartja.

A nyelvtanulással valóban vannak gondok, de szerintem ezt ösztönözni kellene valahogyan. Mondjuk én lehet hogy azt csinálnám, hogy a tanárok ingyen vegyenek részt nyelvi képzésekben, amiket el lehetne hozni az iskolákba. Nehogy már tőlük sajnáljuk a nyelvtudást...

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.04. 12:36:39

Hella, amúgy remélem nem gondoltad ilyen egyszerűen megúszni a dolgot: csak annyit mondani hogy ez így NEM jó, de én mosom kezeim, nem értek annyira hozzá hogy tudjam hogy kellene csinálni? (ez olyan FIDESZ dejavu lenne...)

Hát nem egész eddig ezt mondtad: hogy hallgassuk meg a belülről jövő tapasztalatokat?? És szerintem is ezt kellene! Akkor legyél szíves és állj elő vele! :)

Aki azt tudja mondani, hogy valami egy bizonyos formában nem jó, mert annyira ért hozzá hogy ezt megállapítsa, az ért hozzá annyira is, hogy megmondja, hogy hogyan jó. Nem hiszem el hogy nem, nem tűntél eddig hozzá nem értőnek, szóval remélem írsz erről. Nekem is jól jönne látni alternatívákat!

hella5 2007.05.04. 16:10:18

Tudom, ne kritizálj, ha nem tudsz jobbat mondani.
De: ne szervezz át, ha nem tudod jobbá tenni!

Nyilván egymagam nem tudom megoldani azt a problémát, amit az oktatási bizottság több szakértővel nem tudott, de nem is próbáltam magamról elhitetni, hogy oktatási guru lennék.
Nem is fogom olyan sokra vinni, mint J.E. cserébe talán hülyét sem csinálok magamból.

Majd írok, talán még ma vagy holnap, nem akarom megúszni, de egy középiskolában az érettségi előtti hét elég húzós. (ballagás, osztályozó, kirándulás szervezése a kisebbeknek, adminisztráció, stb)

A kérdésem továbbra is az , mihez képest nem hatékony? Mik a mutatószámok?

hella5 2007.05.04. 16:36:39

Egy apró kiegészítés, csak úgy átgondolásra:

www.kir.hu

Hogy lehet, hogy év végével megszünő iskolák jobban fel tudták tölteni magukat, mint amelyek megmaradnak?
Nem érzel itt valami koncepciós pert egyes sulik ellen?

Többen akarnak beiratkozni egy megszünőbe, mit egy megmaradóba?

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.06. 21:48:54

priszcilla:
ez a nyelvtanfolyam, amin részt vettek a kollégák, ingyenes volt, tudtommal. a baj az idővel volt, az erre elkülöníthető energiával-figyelemmel. mégegyszer mondom: próbálj meg teljes munkaidő mellett, (esetleg otthon 1-2 gyerek) negyvenéves fejjel elsajátítani egy nyelvet...nem könnyű.
számukra a megoldás talán az lehetett volna, ha az óraszámukat csökkentették volna a nyelvórák számával. az idő itt lényegesebb tényező szerintem, mint a pénz.

urbangeri · http://blogtika.blogter.hu 2007.05.08. 12:30:36

Hella5, így röviden beleolvasva elég kioktató a stílus.

Már megbocsáss, de elég komoly tévedés, hogy a mi állami finanszírozású rendszereink működnek, mert éppenséggel a csőd szélén áll -bár távolodik attól - az egész rendszer, és külföldi forrásokból lehet csak fenntartani, de nem sokáig.
Ez a rendszer akkor lenne működő, ha mögötte meglenne a fenntartásához szükséges bevétel. Adó, tudod, amit Magyarországon alig fizetnek be. A lakosság 20% fizet érdemi adót, a többi legfeljebb áfát. Ebből ugyan nem futja. Adócsalók országában csak kevés feladatot lehet állami bevételből finanszírozni.

belasson 2007.05.08. 14:42:30

adófizetésről és magunkrúl...

- vannak helyek, ahol az a legnagyobb (állam)polgár, aki a legtöbb adót fizeti - ez a hely nem nálunk van, ezek a polgárok, nem mi vagyunk.

- vannak, akiknek célja a 0-ra kihozott eredmény, a minimálbéren való munkálkodásuk napi 14 órában, a saját vállalkozásuk lebegtetése a lét és a halál között az APEH előtt. Közben nagylábon élnek, nem fizetnek TB-t, jajgatnak a gázszámlán és külföldeken vigasztalódnak... ezek "mi" vagyunk...

éppen ezért nem kell csodát várni kedves, állandóan berzenkedő magyarok, akár a jobb, akár a bal oldalon fújtok. Be kell ismerni, ennyit tudunk, koszosak, primitívek, bunkók vagyunk, nem jó nekünk semmi. Éljünk hát tovább kis egzotikus afroázsiai népként Európában, mint amolyan megtűrt "nemkívánatos rokon"... észre kellene már venni, a kutya se kíváncsi ránk... az olimpia címek csak a sportlexikonokban fontosak... attól még csikktengerben járunk az utcákon, attól még azt mondjuk, hogy mit miért nem lehet, s nem azt, hogy hogyan kellene.

hella5 már több oldalon, poston, napon, blogon keresztül mondja, hogy mit nem, mi hogyan rossz... ...mindig ez a legkönnyebb. A kifogások mindig kéznél vannak... pl. miért nem tanulhatnak nyelvet gyerek mellett... itt sem a "hogyan"-on jár az eszük... a kérdés az: AKAROM, vagy NEM akarom... A magyar ilyen beszélni akar, tenni nem.

ui: és még vmi az adókRÚL... volt egy mondás...: "...a császárnak, ami a császáré,..."

hella5 2007.05.08. 20:19:08

belasson:

Én nem emlékszem, hogy arról beszéltem volna, miért nem lehet gyerek mellett nyelvet tanulni. Szerinted hol mondtam ilyet??? Ha már így figyeled a kommentjeimet...

A kormányparti propagandát az akarom - nem akarommal nem kérjük itt, ez egy kultúrált sziget .
Egyébként én ezt akartam, hogy erről vitatkozzunk, hogy nyilvánosságot kapjon bizonyos helyeken a mondandóm, és sikerült is. Tehát a hogyan nekem megvan.

Arra sem emlékszem, hogy akár jobbra, akár balra agitáltam volna az oldalon, ez itt nem a poltikáról szól.

koszosak, primitivek bunkók vagyunk: sajnos csak te vagy ilyen. Ha figyelted, mi vitatkozunk, de nem köpködünk egymásra. A szakmai vita nem kocsmai verekedés. Azért mert nem értek valakivel egyet, még sokra tarthatom.


Urbangeri: az adókat be kell szedni. Mondjuk politikusok is példát mutathatnának, hogy nem off-shore cégen keresztül seftelnek és nem számolják el a magánuszodájukat céges költségként.
Talán a nagyobb halak között kéne az APEHnak halászgatni (már ha mer). Talán meg kéne kérdezni, hogy aki évek óta még minimálbért sem jelent be, az ugyan miből él.

A stílusom meg olyan amilyen.
Nyilván megfelel a célnak, különben nem válaszolnátok:))))

belasson 2007.05.09. 17:12:53

hella5:

sajnos, bősz boszival annyira egy követ fújtok okításilag, hogy összemosódott nekem, ki nem tud gyerek mellett tanulni, de akkor ezt az inget, ne vedd fel... (még ha jó is)

nem folytatok semmilyen kormánypárti propagandát. nem szorulnak rá, hogy védjem őket. a kulturált sziget felől semmi kétségem.

sajnálat2. urbangeri adózós kommentje csapta ki nálam a biztosítékot. ezért durrant el/ki belőlem az, amit írtam... oldalaktól függetlenül, általánosságban értettem a koszosságot, primitívséget... a tenni nem akarást. annyiban bősz boszival a közös ingetek, mégha nem is túrós, hogy megoldást nem adtok - mint priszcilla már írta több kommentben - csupán a nemjónem, ezígynemmertmitudjukmertbennevagyunknagyonnehézeznem... hát ez kérem szépen a magyaros. sajnálat2 visszavonva.

nem tartom magam sem primitívnek, sem bunkónak, még ha a hozzászólásomból egyből ilyennek találsz. én épp azon vagyok, hogy megtaláljam a megoldást a magam környezetében, ha vmi meg nem megy, akkor belátom nem, megy, nem hintek észt.

"A stílusom meg olyan amilyen." - nekem is. :p üdv, b.;)

hella5 · http://ns4sjc 2007.05.09. 18:48:50

belasson:

Mire kéne megoldást adnom? Szervezzem át egy személyben az egész közoktatást?

De ha kell megoldás: az O. B. csinált egy teljesen elcseszett átszervezést, ennél még az előző helyzet is jobb volt. Tessék visszaállítani az eredeti állapotot. Ez a megoldás.

bősz boszi 2007.05.09. 19:26:40

huhh, na, csak tisztázásképp.

NÉHÁNY dologban egyetértek hellával, de nem mindenben, többek között a stílusával sem.

a megoldásokról...nehéz lenne átlátni innen lentről a közoktatást. én csak azt tudom elmondani, mi nem jó, meg hogy részemről, személyesen, mi működne.
a nyelvtanulásnál ezt meg is említettem, szerintem működhetne csökkentett óraszám mellett pl. mert az idő nagyon sokat számít-szerintem.
és lécci ne izéljétek egymást, mert kitérek a hitemből....

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.09. 19:29:57

priszcilla: várom a bejegyzést a digitális tábláról...:-)

hella5 2007.05.09. 20:07:22

bősz boszi:

mi a baj a stílusommal? Itt még finom vagyok és nőies!

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.10. 09:45:26

semmi...
csak olyan, amilyen, ahogy mondtad. :-)

(no jó: szóval ÉN egy kicsit támadónak ÉRZEM, még akkor is, ha nem annak szánod, mikor priszcilla-ha jól értem- nincs is döntéshozó pozícióban, csak a közelében (bármit is jelentsen ez) és nem ő minden bajod (bajunk) okozója. pont hogy szeretné megérteni, mi történik velünk.)
süti beállítások módosítása