HTML

Tanulmány sugárút 9.

Elindultam egy úton. Néha rögösnek, néha simának, aszfaltozottnak tűnik. Remélem hogy sugárút ez, remélem hogy a város szíve felé vezet, ahol jelképes táblára nagy betűkkel az van írva: "Gyermekbarát Oktatási Centrum".

Friss topikok

  • priszcilla: Szia! Én úgy emlékszem hogy Rosenbergről ERIC-en találtam anyagot, de mindenképpen online adatbáz... (2009.05.04. 00:46) OTDK dolgozat I.
  • Csavarhúzós: Sőt tanároknál eleve annak tandíjkedvezmény, aki tanárnak is megy, mert sok a "szabad bölcsész", a... (2008.03.06. 00:01) (Kompetencia)fejlesztés a felsőoktatásban
  • Csavarhúzós: Nem csak az omló vakolatról van szó. Az iskolák informatikai felszereltsége többnyire siralmas. És... (2008.02.09. 09:32) Ki mit tud a digitális táblákról?
  • Vörös Erik: és utólag sem lesz gáz? (2008.01.24. 11:37) Nyilatkozat
  • priszcilla: Akkor megint kiderült, hogy a kérdés lényegét tekintve egyet értünk. :) Szerintem is szükség van a... (2007.12.14. 23:16) Lamperth Mónika és az új magyar abszurditás

Linkblog

2007.04.27. 03:26 priszcilla

Amiről nem lehet írni

...Az például az, hogy lehet-e néha máshogy szavazni egy frakcióban mint a többség? Ebben nagyon nem normális módon gondolkozom, azt hiszem, hogy lehet. Valami nagyon utópisztikus  képem van a politikáról, amit még én magam is belátok, hogy egyelőre  nem állja meg a helyét a realitás talaján, mégis  makacs öszvér módjára kitartok mellette. Én teljesen fordított üzemmódban gondolkozom.

Ma a politikai döntéseket pártok hozzák, a különböző párttagok meg értelemszerűen úgy szavaznak, ahogy a döntés megszületett. Én valami kicsavart logikával úgy tartanám sokkal ésszerűbbnek és jövedelmezőbbnek (khm az ország számára, nem a pártnak, ez igaz - bár örök optimistaként feltételezem hogy a párt érdeke is elsősorban az ország érdeke...), ha az emberek érett gondolkodással meg tudnák ítélni, hogy eszmerendszerük melyik párt által képviselt eszmerendszerrel vág egybe a leginkább. Ez jelenti ugye a közös célokat. Na mármost, ha ez megvan, és az illető olyan sikerrel vette az akadályokat, hogy bekerült a parlamentbe vagy egy önkormányzatba, akkor a párttagsága tájékoztatóul szolgál számára arra nézve, hogy hol találja az ülését. Miután helyet foglalt, ugyanúgy a párt elveit fogja vallani, tehát biztonsággal elkezdhetné a saját fejét használni. Így a döntéseket egyének hoznák meg, akik szakmailag teszem azt még fel is készülnek az adott témából amiről épp szavazni kell, és gondosan több szempont szerint végigelemezve meg tudnak hozni egy döntést. Ugyanis számomra teljesen nonszensz, hogy bármelyik emberrel, aki hozzám hasonló értékeket képvisel, mindig minden egyes kérdésben kivétel nélkül egyet kell hogy értsek. Az is ugyanilyen nonszensz, hogy egy másik emberrel, aki éppen a szemközti padsorban foglal helyet kötelezően mindig minden egyes kérdésben különböző (homlok egyenest ellentétes!) véleményen kell hogy legyek. Számomra a több nézőpont és a probléma komplex látásmódja fontos érték, és azt gondolom, ha mindenki lelkiismeretesen végigelemez egy problémát, lényegesen kevesebb az esélye annak, hogy fontos buktatók a szürke ködben elveszve maradjanak. Egyszóval én jobbnak látnám, ha az emberek a világ működéséről szóló globális véleményeik alapján választanának ülőhelyet maguknak és nem az ülőhely alapján választanának véleményt. Épp ezért nem tartom tragikusnak ha a vélemények nem mindig vágnak egybe (vagy vágnak egybe olyanokéval akikével "nem kellene")

Tehát ami mindenképpen közös, az a közös célok. Például a szakképzési átalakítások célja az, hogy maga a képzés magasabb színvonalon történjen, növekedjen a szakmában elhelyezkedők száma, javuljanak a tárgyi és személyi feltételek és az infrastruktúra. Mindehhez számos lépést kellett meghozni annak érdekében például, hogy uniós források megpályázásához megteremtsük a feltételeket. Itt most mondom, hogy a témában nem tudom magam kellő mélységekig ásni, mert sosem volt mélyebb szakmai kapcsolatom a szakképzéssel vagy annak irányításával és szervezésével, tehát szakmai szempontból álláspontom nem tekinthető vonatkozási alapnak. Tehát egy átlagos tájékozottság mellett puszta logikával tudom megközelíteni a kérdést. Hozzáteszem, nem látom problémának, hogy ha akár egy képviselő is konkrét kérdésben azt mondaná: "Gyerekek, én ebben nem vagyok képzett, aminek tudok utánanézek, de ebben a kérdésben nem szeretnék nyomatékosan állást foglalni" - lehet hogy csak nekem, mert ebben is másként gondolkozom, de ez hitelesebben hat. Szóval nem lenne hiteles a fent említett kérdésben kinyilatkoztatnom a TUTIt. Azt látom, hogy ahhoz, hogy jól szervezett képzési hálózat alakuljon ki, a központok létrehozása előremutató tényező lehet, hiszen egy-egy központban bizonyos felszereléseket, műhelyeket elég csak egyszer biztosítani, viszont épp ezért lehet majd magasabb színvonalú eszközökkel felszerelni. Logikusnak tűnik, hogy egyszerűbb 1 nagyon modern és nagyon felszerelt, mint sok pici nagyon modern és nagyon felszerelt épületet létrehozni és működtetni. Ráadásul a központokban működhetne egy tanácshozó testület, melynek tagja lenne egy kamara-tag ill. gazdasági szereplők is mindazért, hogy a tanulók elhelyezkedését még inkább segíthessék. (Azt meg nem látom óriási problémának, hogy a bezárandó iskolák területeiről gondolkoznak hogy hogyan lehetne értékesíteni, hiszen előbb-utóbb erre majd végül is egyszer biztos hogy sor kell hogy kerüljön...)
Ugyanakkor a cél elérésének érdekében van olyan is, hogy nem értem miért éppen egy adott eszközt választottak (ami ugye értelemszerűen két dolgot tükrözhet: a tájékozatlanságomat ill. az eszköz kevéssé megfelelő voltát is még akár...). Például nem tudom a választ arra, hogy miért volt halaszthatatlan a döntések előterjesztését ilyen gyors tempóban kidolgozni, majd egy következő fázisban küldeni el azt az érdekképviseleti szerveknek és az érintetteknek (itt tehát hiányzik nekem egy láncszem ami a gyorsaságot magyarázza, és ami ha nem volna, akkor biztos az oktatási bizottság is úgy döntött volna, hogy előbb az érintettekkel egyeztet, majd utána jár körül szakmailag minden eshetőséget ami alapján kiválasztja a legmegfelelőbb döntési tervezetet és ezt folyamatosan kommunikálja). Nem látom azt sem, hiszen nem vettem részt a döntéshozásban, hogy a konkrét döntés-tervezeteket arról, hogy pontosan melyik iskolákat zárják be és melyiket vonják össze másikkal, pontosan milyen szakmai anyagok alapján készítették, így nem tudok választ adni arra, hogy miért választottak ki kifejezetten népszerű iskolákat is mint potenciálisan bezárandókat. Mindezen kérdésekkel a zsebemben mondom azt, hogy az alapelvek olyanok, amikben lévén hogy liberálisan gondolkodva a modern képzési rendszert támogatjuk, mindig is egyet értettünk.

Amiről nem lehet írni, mert teljes eretnekség és boszorkányégetés jár érte, az szóval az, hogy azt gondolom, a politika célja nem az uniformizált gondolkodás lenne, ami megkérdőjelezhetetlen tényekként kezel kérdéseket. Eretnek vagyok, de egyelőre nem vonom vissza tanaimat: szerintem néha a kérdések nagyobb értéket képviselnek mint esetleg egy meggondolatlan válasz.

19 komment

Címkék: politika uniformizált gondolkodás


A bejegyzés trackback címe:

https://tanulmanyut.blog.hu/api/trackback/id/tr8364133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hella5 2007.04.27. 14:41:38

Mint mondtad, nem vagy jártas a szakképzésben. Sajnos, a döntéshozók sem.

Vannak olyan szakképzések, amelyekhez nem kell semmiféle drága labor, tanműhely stb, mivel a tanuló a szerződőtt munkahelyen, vállalatnál van gyakorlaton. Az iskolában "csak" elméleti képzés folyik. Nem kell más, csak szék és asztal, meg informatika terem. Esetleg kréta.

Digitális tábla sem kell!! Nem ! (mivel nincsenek digitális tananyagok). A SDT egy kalap szar. Ha érdekel írok neked valódi digitális oldal címeket. Ezek sajnos angolul vannak, nem használhatóak magyar nyelvű képzésben.

A tanácsadó testület nem rossz gondolat, de miért ne tartozhatna egy-egy tanácsadó testülethez 5-6 különálló iskola?

Egyébként nem vagyok a TISZK-ek ellen még így sem. De van egy probléma. Az iskolákat úgy szüntetik meg idén, hogy TISZK-ek még nincsenek!!!!

A megszüntett iskolákban a szakképzésben dolgozók teljes bizonytalanságban vannak.
És a szakképzésben dolgozók többdiplomás emberek, pedagógusok és van egy szakmai diplomájuk (mérnök, közgazdász, jogász). Közülük sokan nem csak tanítják,hanem művelik, vagy régebben művelték eredeti szakmájukat, amit most tanítanak.

Ki fog elmenni az oktatásból a szakképző tanárok közül a bizonytalan helyzetben?
Aki tapasztalt, értékes diplomája van, gyakorlott stb.
Marad: akinek nincs más lehetősége.
Mire felállnak a központok, a szakképzés oktató gárdája kontraszelektálódott.

A cinikus hangú nyilatkozatok (mindenki magáért felelős) szintén pályaelhagyásra csábítanak sokakat. A legjobbakat.

A bezárandó iskolák listája:
ami értékes ingatlan
ahol sok a vidéki gyerek.

Más szempont nem volt. Legalábbis az iskolákkal semmilyen okot nem közöltek, hogy miért ők.
Képzeld el: közlik, hogy nincs szükség a továbbiakban arra, amit csinálsz. Magyarázat nincs.
Ez egyszerűen megalázó.
Járj be úgy fél évig még tanítani, a gyerek tudja, év végével ki vagy rúgva. Tartsd fenn úgy a rendet mint igazgató, hogy tudják, csak júniusig vagy utána repülsz innen.

A "kihasználtság" nem lehet bezárási ok, mivel az megmaradó iskoláknál sokszor rosszabb, mint bezárandónál.

Te nem gyanakodnál valami mutyizásra????

Most ennyi. Majd írok még.

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.04.27. 19:20:43

Hmm.... Mint mondtam, sajnos nem mindenre vannak válaszaim. Nem voltam benne a döntéshozásban, és így nem láttam az anyagokat, nem tudom a miérteket.

Tényleg van több olyan szakma is, amihez nem kell drága labor, viszont összefogni össze kell az intézményeket ahol képzés folyik, úgy értem abból a szempontból hogy módszereikkel, tanácsaidóikkal, szakmai anyagaikkal folyamatosan segítsék egymást és figyelhessenek a piac mindenkori igényeire. Nem vagyok vele tisztában hogy ehhez miért pont ezt az eszközt választották, hogy fizikailag is egy fedél alá húzzanak olyan intézményeket, ahol nem kellenek közös laborok. Mondjuk a számítógép azért még nekik is kellhet: ma már az nem egy komoly szakember, aki egy e-mailes megrendelésre nem tud válaszolni.

Ezzel együtt a digitális tábla nem a szakképzés számára van elsősorban kitalálva, hanem olyan általános tantárgyak számára, amik a gimnáziumokban hangsúlyosabbak. Mint a fizika például, ahol nem ritkán olyan agyamentséget kell megtanulniuk a tananyagban a diákoknak, amit lévén hogy nem tudnak elképzelni és beleilleszteni a már meglévő világképükbe, fogja magát és az info egy-két nap vergődés után fogja és kiveti magát.

Nyilván nem könnyű az elbocsátásokat jól megszervezni, és feldolgozni sem. Ez is a gyorsasággal függ össze, talán ha még lehetett volna várni, akkor alaposabban kidolgozva, több szempont alapján tudtak volna a döntések megszületni. (De egyébként hogy a diákok megtudják-e hogy melyik dolgozótól kell megválni az nem az intézmény igazgatójának a hatásköre, felelőssége?) Persze, nagy nyomás lehet így járni be dolgozni, elég szörnyű elképzelni is, de ha meg hirtelen születik meg a döntés, azonnal csomagoljon, akkor hirtelen az utcára téve még kevesebb az esélye annak, hogy ebből a helyzetből jól kijöjjön szerencsétlen pedagógus, nem? Szerinted hogy lehetett volna ezt jobban megoldani?

Hát én inkább nem gyanakszom, de szerintem nekem nem is lehetne "csak úgy gyanakodgatni" :) , hanem próbálok a tényeknél maradni (és ebből nekem most nem sok van)

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.04.27. 19:25:20

fáradt vagyok és néha félrepötyögtem - már mind1, de azt meg kihagytam, hogy érdekelnek a digitális oldal címek :)

hella5 2007.04.27. 20:15:35

www.bized.co.uk/learn/learn.htm

webquest.org/

Ezeket nevezném digitális tananyagnak

Informatika terem egyébként minden iskolában van.
Sőt van olyan megszüntetett iskola is, ahol minden egyes teremben van internet csatlakozási pont.
Továbbá van megszüntetett informatikai suli is, remek felszereléssel.

Abban már nem vagyok biztos, hogy azok a magániskolák, amelyek most gyorsan lecsapnak ezekre a szakképzésekre, szintén ilyen jól felszereltek.

A KOTK (reklámetika!!!) már úgy hirdeti magát: mi nem szününk meg, gyere hozzánk!

Szóval, te közelebb vagy a tűzhöz, miért is zárták be ilyen gyorsan ezeket a szakképző iskolákat? (nem szakiskola, ahogy tévesen emlegetik őket)

Csak nem a magánsuliknak kellett a terepet kipucolni?????


Szóval priszcilla, hogyan tovább?
Belenyugszunk a hibás döntésbe, vagy lobbizunk, hogy javítsunk rajta valamit?

Elvégre te akarsz oktatási szakértő, döntéshozó lenni, akkor most elkezdheted!

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.04.28. 08:31:22

Köszönöm a címeket!

És inkább azt javaslom, találkozzunk személyesen, hogy megbeszéljük ezt: úgy gyorsabb és többmindent lehetne érinteni egyszerre... Mit szólsz? Benne vagy?

hella5 2007.04.28. 18:40:01

Neked soha nem mondták, interneten ismerkedni nem szabad:)))


Ha nem akarod blogon keresztül, az email cimem fenn van a nevemnél a blogteren (élö). Meg gondolom ki is tudnád találni, ha nagyon akarod.

Ha komolyabban szeretnél eszmét futtatni, bevonok én is néhány kollégát. Erre egyébként tökéletes a blog.

Elutazom hosszú hétvégére, majd utána.

És mit érinthetnénk még? Tananyag, óraszámok, funkcionális analfabéták, SNI gyerekek oktatása, nyelvi tagozatok megszüntetésének terve. Vagy akár azt is megbeszélhetjük, miért a szülők végzettségétől függ a tanulók teljesítménye.

Vagy, hogy mi lesz a szakképzés jövője. Esetleg, hogy az egyetemi felvételiken miért ér olyan sok pontot a nyelvvizsga.
Az is jó téma, hogy a pénzelvonás hogyan reform.
Azt is körüljárhatnánk, az oktatási bizottság esetleg a megszüntetéseknél nem volt-e némileg elfogult egyes iskolákkal szemben. (Nézd meg, kik voltak ott a döntésnél, és lehettek-e ők objektívak).

Én nyitott vagyok.

Jó hétvégét!

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.02. 14:21:13

én sem látok bele a dolgokba, pedig testközelből ismerem. ezekbe szerintem csak az iskolák vezetése lát jobban bele, meg a fent emlegetett döntéshozók.
a digitális táblára azonban én is ki voltam akadva.
ha jól tudom egy ilyen tábla milliós tétel, és minden megmaradó iskola kapott belőle pályázati úton. ez rengeteg pénz, és közben aki tanít, az tudja, hogy nem ezen áll vagy bukik a minőségi oktatás.
az, hogy a gyereknek nem kell valamit elképzelnie....ez számomra azt jelenti, hogy nem kell dolgoztatnia az agyát, olyan, mintha a tévé előtt ülne, és kész.
erről van egy érdekes cikk, ha megtalálom, belinkelem.
szerintem egyébként a minőségi oktatás ott kezdődne (bár biztos, hogy leegyszerűsítem a dolgokat), hogy csökkentenék az osztálylétszámokat, mondjuk, ha már ábrándozhatok szabadon, a felére. egy nap én kábé 100 diákkal találkozom órán. nem várható el, hogy mindről tudjam, mi van vele, legyen lehetősége megszólalni az órámon, stb.
tudom, durva egyszerűsítés, bocs.:-) de akkor is egy lehetetlen helyzet. és a centralizálás ezt a lehetetlen helyzetet fogja négyzetre emelni-előre félek, mi lesz szeptemberben.....

hella5 2007.05.02. 18:26:32

Félhetsz is, bősz boszi! Jó hogy írtál, olyan egyedül voltam a véleményemmel!

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.04. 10:13:16

Bősz boszi!

Az interkatív táblákról majd akkor írok egy posztot én is, mert szerintem sok infó elveszik, amiről az emberek nem tudnak, pedig ezeket is figyelembe kell venni ítéletalkotáskor.

Egyébként az alacsony osztálylétszámok valóban jót tesznek a gyerekeknek és a tanároknak, de inkább a személyiségfejlődésükben (ami egy eszméletlen fontos szempont). Viszont én azt mondanám, hogy nem ezen áll vagy bukik a dolog. Meg lehet nézni jópár külföldi statisztikát: A diákok teljesítménye és a PISA felmérések eredményei nem kifejezetten az osztály létszámától függenek, a legtöbb ilyen mutató tekintetében alulmúljuk az OECD országok átlagát ( www.oecd.org/dataoecd/44/35/37376068.pdf 54.o). A tanár-diák kölcsönhatás nem elsősorban az osztály létszámától, hanem az egy tanár felelősségi körébe tartozó osztályok illetve diákok számától; a tanított tantárgytól; a tanár tanítással és egyéb kötelezettségekkel telő idejének arányától; a diákok osztályon belüli csoportosításától, valamint a közös (teamben való) tanítás gyakorlatától is függ.

Szerinted hogyan fogja a centralizálás négyzetére emelni a problémákat?

hella5 2007.05.04. 22:20:10

priszcilla:

Jól mondod!


"az egy tanár felelősségi körébe tartozó osztályok illetve diákok számától; a tanított tantárgytól; a tanár tanítással és egyéb kötelezettségekkel telő idejének arányától" - és ebben bizony rosszul állunk! Ezt tudják a döntéshozók is!

De azért óraszámot emelnek, még több feladatot lőcsölnek a tanárokra. Példáloznak a külföldi óraszámokkal. De azzal soha, hogy ahol magasabb az óraszám, ott hány gyereket tanít valaki, és hány fős asszisztenciával működik egy iskola. Igen, lehet máshol jobb a tanár / diák arány, de ott több nem tanár munkakörű van egy iskolában.

Priszcilla! Mint döntéshozó - jelölt! Mit is szeretnétek tőlünk? Magasabb óraszámot vagy több egyéb feladat ellását? A kettő együtt nem megy. Persze, heti 30 órát is meg lehet tartani, csak éppen borzasztóak is lesznek.

Szerinted milyen feladatai vannak egy tanárnak az órai tanításon kívül az iskolában?

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.05.05. 00:36:44

Hella, ha én döntöshozó lennék, én sok újítást vezetnék be, épp ezért senki sem mondta, hogy én egyet értek mindennel, amit megszavaznak. Sőt. Szerintem sokkal nagyobb arányban van szükség fejlesztő pedagógusokra és iskolapszichológusokra egy teljesen más feladatkörrel mint manapság, szükség lenne egy folyamatos szupervizióra a tanároknak hogy mentálhigiénésen folyamatosan jó állapotban lehessenek, és egy tanárra kevesebb osztályt osztanék ahol csak lehet, és a projekt-szerű munkákat és a témahetek elterjedését szorgalmaznám - amikor viszont egy osztállyal elég sokat kellene foglalkozni, viszont cserébe könnyebb lenne rájuk hangolódni. Csak hogy egy két dolgot mégis megemlítsek. Nem (csak) a mennyiségre, hanem a minőségre szeretnék figyelni.
És még annyit, hogy hozzátettem kettőt: a diákok osztályon belüli csoportosítását, és a közös (teamben való) tanítás gyakorlatát is, mert akkor, ha egy 30 fős osztályban csoportokban teammunka folyik, az sokkal többet ér, mint egy 19 fős osztályban hallgatni a tanár előadását. Szóval szerintem ezt is fontos megemlíteni azért.

Hogy milyen órai tanításon kívüli feladata van egy tanárnak? Nem tudom ide sorolod-e de alaposan felkészülni az óráira, a diákoknak biztosítani a személyre szóló visszajelzést munkájukról, ha szükséges, elbeszélgetni velük a szünetben, kapcsolatot tartani az osztályfőnökkel és tapasztalatot cserélni és közben lépést tartani a fejlődő világgal. Most hirtelen egyszerre enyni jutott eszembe. Miért?

hella5 2007.05.05. 08:24:49

priszcilla:

A tanításon kívüli feladatok: amiket mondasz, azok a tanításhoz tartoznak, és természetes hogy meg kell csinálni. Én azokra a felesleges baromságokra gondoltam, amihez elég lenne iskolánként 1-2 érettségizett adminisztrátor, és nem a tanár idejét rabolnák vele, aki ráadasul utálja is csinálni.

A legjobb, amit hallottam: azért kell óraszámot emelni, mert a heti 20 óra igazából nem annyi, mert az órák 45 percesek. Az óraközi szünet nem számít munkaidőnek. Mit csinálnak ilyenkor a tanárok: folyosón ügyelnek, gyerekkel beszélnek, kollégával beszélnek, előkészítik a következő órát (pl: fénymásolás, szertár, multimédia stb) Ez miért nem munka?

Csak hogy további feladatokat soroljak (amiket én szeretek, de rengeteg idő): iskolai rendezvények előkészítése, megtartása, kirándulás, osztályfőnökként folyamatos kapcsolat a problémás gyerekek szüleivel, nevelési problémák megvitatása a kollégákkal, a tananyag aktualizálása, korrepetálás, tanulmányi versenyre való készülés, "csapatépítés" saját osztályban,
javítási lehetőség megadása (magyarul nem órán felel a rosszul álló diák, nem húzzuk ezzel az időt, hanem tanítás után megkereshet, ha javítani szeretne.)

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.06. 21:32:15

és adminisztráció, adminisztráció, adminisztráció, természetesen.

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.06. 21:37:53

a négyzetre emelésen pont ezt értettem: hogy szeptembertől pontosan hány gyerekkel is leszek én kapcsolatban? (ezévben voltam, csak úgy kábé, fejből mondom: 22+25+23+12+33+25+28=168. ez szerintem átlagosnak mondható, és mindennapos kapcsolatban azért sok fejben tartani.)

bősz boszi 2007.05.06. 22:15:34

csak azért írtam ezt le, mert kíváncsi lennék, mennyi ez a szám más országokban?
egyetértek hellával annyiban, hogy szerintem is jó lenne sok más, az egyéb kategóriába eső tevékenységre felvenni embereket. bár a mi iskolánk szerintem ilyen szempontból elég jól el van látva.
ami nekem nagyon hiányzik, az egy teljes állású/vagy legalább félállású/ iskolapszichológus pl.
valóban minden iskolába kellene egy.

hella5 2007.05.06. 22:37:56

bősz boszi:

iskolapszichológus az mindenképpen + 2 adminisztrátor

hella5 2007.05.06. 22:42:30

Én is összeadtam! Nálunk vannak nagy létszámú osztályok, meg 20 óránál idén többet tanítottam : bőven 200 felett járok! Jó, ez nálunk sem átlagos, de most nekem így jött ki.

bősz boszi · http://boszboszi.blog.hu 2007.05.07. 22:16:34

az szép....már csak a neveket megjegyezni is...pláne, ha esetleg olyan tárgyat tanítasz, amiből heti egy órájuk van veled...

urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2007.05.12. 13:15:43

Prissz, ebben nincs semmi durva. Nagyon politikusan írsz, egy kis kritikáért is komoly elnézést kérsz, nagyon finom eretnekség ez, viszont talán többet érhetsz el így, mint én a lazán odavetett arctámadásaimmal.

Kellően hosszú, hogy cizellált vélemény legyen.
süti beállítások módosítása